Oranje Nassau heeft na Stein Barkhuis voor komend seizoen een tweede keeper voor de selectie kunnen vastleggen. De naam is Boris Bootsma, op dit moment de betrouwbare goalie van stadse vierdeklasser FC Lewenborg. Boris is 24 jaar en wil graag een stap maken om zich verder te ontwikkelen. Bij Oranje Nassau heeft hij een paar trainingen meegemaakt, en die 'proefperiode' smaakte voor beide partijen naar meer.
Boris is met voetballen begonnen in de jongste jeugd van GVAV (F t/m D) en is, na kort gestopt te zijn, vanaf de C-ers lid van FC Lewenborg, in de wijk waar hij opgroeide. Bij FC Lewenborg is hij even veldspeler geweest, maar vanaf de B-ers heeft hij zich op het keepen geconcentreerd.
In het dagelijks leven is Boris werkzaam in de kinder- en naschoolse opvang. Voordien heeft hij de opleiding Sport en Bewegen aan het Alfa College afgerond. Hij woont in de stad.
Met vastleggen van Boris zijn de vacatures in het doel, ontstaan door het aanstaande vertrek van Erwin Heidekamp en Jelle Bouma, ingevuld met 2 jonge, ambitieuze en getalenteerde keepers. Daar zijn trainer Hans van der Ploeg en de TC vanzelfsprekend erg blij mee.
Over zijn overstap wil Boris zelf het volgende kwijt: 'Ik ben trots en blij met mijn overstap van FC Lewenborg naar Oranje Nassau. Het was geen makkelijke keuze, omdat Lewenborg voor mij echt als een tweede thuis voelt. Ik heb daar een geweldige tijd gehad en veel mooie momenten beleefd met vrienden en teamgenoten, wat de beslissing extra lastig maakte. Tegelijkertijd voelt deze stap als een goede keuze voor mijn ontwikkeling en ambitie als keeper. Ik kijk ernaar uit om mezelf op een hoger niveau uit te dagen, veel te leren en verder te groeien. Samen met het team en de staf hoop ik er komend seizoen een mooi en succesvol jaar van te maken. Het zal ongetwijfeld even wennen worden en hard werken vragen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.'
Wij heten Boris van harte welkom op Sportpark Coendersborg en wensen hem veel plezier en succes.